Uperio Heroes

Grensverleggende employer branding

Onze klant

Uperio.

Als internationale voortrekker in de productie, verkoop en verhuur van torenkranen zet UPERIO sterk in op kwalitatieve oplossingen, veiligheid en een toegankelijke service voor klanten. Ook als werkgever legt het bedrijf de lat hoog. UPERIO biedt zijn medewerkers uitvoerig de kans om opleidingen te volgen en te leren in het werkveld. Daardoor is de retentie hoog en treden zelfs verschillende generaties na elkaar toe tot het team.

Thumbnail Uperio Heroes 01 - Wesley Leeten
downloads
0 +
views op Youtube
0 +
volgers op Spotify
0
afleveringen
0

Onze missie

Interne samenhang over grenzen heen dankzij externe communicatie.

Omdat de filialen van UPERIO verspreid zitten over Europa en Noord-Amerika, wilde marketingmanager Anja Wolangiewicz werk maken van een communicatieactie die UPERIO in de markt kon zetten als gegeerde werkgever en die de eenheid over teams en landsgrenzen heen kon aanwakkeren.
We stuurden aan om daarvoor de bestaande medewerkers in de schijnwerpers te plaatsen via een documentairereeks. Daarin doen ze hun verhaal over hun loopbaan en werk bij UPERIO, terwijl we ook zien wat dat werk inhoudt. Het ideale vertrekpunt om de campagne verder op uit te bouwen met posters in de kantoorgebouwen en een jobpagina waarop verhalen van overal samenkomen.

Opeens was mijn mailbox overladen met aanmeldingen van onze medewerkers om mee te doen aan UPERIO Heroes.

Learnable.'s betrokken en professionele aanpak heeft onze verwachtingen overtroffen. Hun indrukwekkende documentairereeks versterkt zowel onze merkidentiteit als onze interne samenhang over landen heen. UPERIO is nu zichtbaar als gegeerd werkgever en onze teams zijn wereldwijd nog meer verbonden. Niet alleen de directie is tevreden, maar ook ikzelf ben blij dat we samen zulke mooie projecten kunnen verwezenlijken.

Onze aanpak

Documentairereeks als vertrekpunt voor breedgaande campagne.

Omdat de werkplek tonen een positief effect heeft in arbeidsmarktcommunicatie, opteerden we voor een documentairereeks met afleveringen van telkens enkele minuten lang. Daarin worden medewerkers geïnterviewd over hun werk en drijfveren, terwijl ook beelden voorbijkomen van hen in actie, in teamverband en van de werkplek en kranen zelf. Voor de verschillende landen werden de afleveringen telkens ondertiteld in hun eigen taal.
Site van Uperio België in Beringen
We speelden in op de merkidentiteit van UPERIO. Een stoere begingeneriek met beelden van de medewerkers die recht in de lens kijken zet daarvoor de toon. Verderop blijkt ook de warmte die in het bedrijf schuilgaat. ‘Ruwe bolster, blanke pit’ vertaalden we naar het scherm door de passie en vooral trots van werknemers te benadrukken in elke productie.
 
De titel UPERIO Heroes toont bovendien waardering en bewondering voor het werk van alle teamleden.

Grensoverschrijdend enthousiasme

De selectie van de medewerkers gebeurde aanvankelijk in België, maar al snel was er enthousiasme om ook in Frankrijk en Duitsland met de reeks van start te gaan. Voor die afleveringen streefden we dezelfde vormgeving na om eenheid over grenzen heen te benadrukken. Daarnaast leverden we posters af van elke ‘Hero’ om te verspreiden in alle filialen.
 
We bundelden bovendien alle verhalen op de jobpagina van UPERIO. Daar waar geïnteresseerde kandidaten vanzelf terechtkomen en zich door hun mogelijk toekomstige collega’s kunnen laten overtuigen om de sprong te wagen en hoog te mikken.

Onze resultaten

Wereldwijd bekeken en aangemoedigd.

Verzameling van thumbnails voor Uperio Heroes in verschillende talen

Onze resultaten

Wereldwijd bekeken en aangemoedigd.

Via Youtube bereikte de reeks wereldwijd een ruim publiek, maar vooral wat op sociale media gebeurt, toont het effect van deze communicatie-actie. Over landsgrenzen heen moedigen UPERIO-medewerkers elkaar aan en prijzen ze elkaar voor hun harde werk en mooie verhalen.
 
Steeds vaker dienen medewerkers zich ook aan voor een eigen aflevering. Intern werd dus de cultuur versterkt en mogen we stellen dat we een eerste stap richting meer verbinding hebben gezet.
 
Wie wil, kan de reeks bekijken op Youtube (in vier talen!) of de jobpagina van UPERIO raadplegen.
downloads
0 +
views op Youtube
0 +
volgers op Spotify
0
afleveringen
0

Of u bent een ambitieuze
professional die op zoek is naar
bruikbare inzichten.

DSC01264 (1)
Benieuwd hoe een communicatiebureau met technische knowhow uw merk kan laten groeien?

Bij Learnable. beginnen we meteen met meedenken om uw visie te realiseren. Laten we samen ontdekken hoe we uw doelen kunnen bereiken.