Bij Learnable. vertrekken we voor al je communicatie steeds vanuit een stevige basis expertise en ervaring. Hieronder lees je alvast over de vakkennis die we meenemen in elk communicatieproject waar we onze schouders onder zetten.


Werkproces bij Learnable.
- Analyse
- Strategie
- Aanpak
Analyze
Een diepgaande analyse van je bedrijf, de markt en de trends is de basis voor elke succesvolle communicatiestrategie. Wie zijn je stakeholders en wat beweegt hen? Wat zijn de trends in je sector en hoe sta je ten opzichte van je concurrenten?
De antwoorden geven je de inzichten die nodig zijn om de juiste beslissingen te nemen en je communicatieplan op maat van je doelgroepen af te stemmen.
Benieuwd naar de nieuwe inzichten over je markt? Neem contact met ons op voor een brainstormsessie.

Strategie
Een duidelijke communicatiestrategie bepaalt de richting van je communicatie-inspanningen en zorgt ervoor dat je boodschap de juiste mensen bereikt en de gewenste gedragsverandering stimuleert.
Wie wil je bereiken en waarom? Welke kanalen zet je in en welke tone of voice hanteer je? Door antwoorden te vinden op deze vragen stellen wij een heldere communicatiestrategie op voor je en je team.
Benieuwd naar hoe wij jouw strategie aanpakken? Neem contact met ons op voor een brainstormsessie.

Aanpak
Hoe zet je je strategie om in actie? Welke tactieken en tools gebruik je om je doelstellingen te bereiken? Door een doordachte aanpak te hanteren en regelmatig bij te sturen, kan je je communicatie-inspanningen efficiënter en effectiever maken. Een goede aanpak maakt immers het verschil tussen een plan op papier en echte resultaten.
Benieuwd naar onze aanpak? Neem contact met ons op voor een brainstormsessie.


Strategische communicatie
Communication is key. De uitspraak rolde al over de tongen van menig denker, manager en zelfs relatietherapeut. Ze hebben geen ongelijk: met een sterk communicatieplan kan je gericht boodschappen overbrengen en vooropgestelde doelstellingen bereiken. Maar dan heb je wel nood aan een uitstekende communicatiestrategie. ‘Praten helpt’, luidt de slogan van Tele-Onthaal, maar als het over je bedrijf gaat, moet je goed weten wat je wil vertellen.
Contentcreatie en- planning
Je hebt zoveel verhalen te vertellen en kennis te delen, maar je komt er niet toe. Of je hebt er eindelijk wat tijd voor kunnen vrijmaken, maar het lege witte blad staart meedogenloos terug. Van idee naar uitvoering is soms een grote stap. Wij begeleiden je graag door ruimte voor creativiteit in te bouwen, maar daarnaast procesmatig te werken voor het beste resultaat. Zo wordt jouw ingeving plots een betoverende blog, vernieuwende video, wonderbare website of performante podcast.
- Geoptimaliseerd voor zoekmachines
- Relevant voor de doelgroepen
- Budgetair doelgericht

“Onze podcast serie "Skills for The Future" is een succesverhaal. Dank je wel Learnable."
Liesbeth Vandenrijt - Managing Partner, Motmans
(Re)Targeting & Datarapportage
Praatjes vullen geen gaatjes. Met mooie woorden blijft je impact beperkt. Bij Learnable. vinden we het daarom essentieel om de meest geavanceerde technieken in te zetten m communicatiecampagnes gericht te targeten en te optimaliseren voor een optimaal resultaat. Door middel van re-targeting en datarapportage kunnen we jouw doelgroep op de juiste momenten bereiken met de juiste boodschap, waardoor de kans op conversie aanzienlijk toeneemt.
(Re)Targeting
Bij targeting gaat het om het gericht bereiken van je doelgroep. Dit houdt in dat je gebruik maakt van data om te bepalen wie je advertenties te zien krijgt en op welke manier deze getoond worden. Het doel is om de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon te tonen, zodat de kans op conversie (bijvoorbeeld verkoop of lead) vergroot wordt.
Instante optimalisatie
Bijsturing is het proces waarbij je je campagnes aanpast op basis van de verzamelde data. Door middel van A/B testen kan je verschillende versies van je campagnes testen en bepalen welke versie het beste werkt. Door op basis van data te werken, kan je je campagnes steeds verder optimaliseren en het rendement verhogen.
Tracering
Door middel van tracking kan je inzicht krijgen in het gedrag van je doelgroep. Hierbij wordt het gedrag van de websitebezoeker gevolgd en bijgehouden. Dit geeft je waardevolle informatie over hoe de doelgroep zich gedraagt op jouw website en welke stappen zij nemen in het aankoopproces. Op basis van deze informatie kan je je campagnes optimaliseren en de conversie verhogen.
Rapportering
Rapportering is het proces waarbij je de verzamelde data analyseert en presenteert. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van grafieken en tabellen, waarbij je inzicht geeft in de prestaties van je campagnes. Het doel van rapportering is om inzicht te geven in de resultaten en de prestaties van de campagne te verbeteren.
Krijg de meest interessante inzichten in media, cultuur en technologie.
Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief met Learnable. Inzichten en Learnable. Column.

Sprookjes van onze soort: een tour in de verte door de geschiedenis van de mensheid
Sinds Socrates ons aanspoorde “Ken uzelf”, zijn we verstrikt geraakt in het construeren van het “Wie ben ik?”-sprookje. Tweeduizend jaar zijn voorbij gevlogen en nog

Learnable. op AND& Connect Leuven
Enkele vlaggen wapperen trots aan de ingang van Het Depot in Leuven wanneer ik er toekom. Buiten heeft zich een groep ambitieuze ondernemers verzameld voor