Troonopvolgers

Tijdloze communicatie van expertise

Onze klant

Motmans & Partners

Bij Motmans & Partners worden tal van activiteiten gecombineerd om bedrijven en talenten op een duurzame manier met elkaar te verbinden. Die nadruk op duurzame relaties trekt het HR-kantoor door naar zijn andere activiteiten, waaronder ook de begeleiding van familiebedrijven in overdracht. Dat kan door via wetenschappelijke assessment centers de competenties van mogelijke opvolgers of externe CEO’s in kaart te brengen, maar ook door te ondersteunen in het emotionele proces.

Logo Troonopvolgers
downloads
0 +
views op Youtube
0 +
volgers op Spotify
0
afleveringen
0

Onze missie

Duurzame content voor een breed publiek met short video's vanuit podcastreeks.

Bij Liesbeth Vandenrijt, die verantwoordelijk is voor de tak familiebedrijven binnen de organisatie, ontstond de nood om te sensibiliseren; te weinig familiebedrijven staan namelijk op voorhand stil bij successie en de impact daarvan op iedereen betrokken in het proces. Dat terwijl bijna 80% van de bedrijven in Vlaanderen familiebedrijven zijn. Zeker in Limburg zijn ze sterk vertegenwoordigd.
Daarom stuurden we aan op een toegankelijke vorm van content, waarmee een breed publiek te bereiken is: een podcast. Daarin worden spilfiguren uit familiebedrijven – zowel overlaters, opvolgers als niet-familiale CEO’s – uitgenodigd om hun ervaringen en inzichten te delen. Daarnaast delen ook experten, waaronder onderzoekers en werkgeversorganisaties, hun kennis.
 
Zo proberen we een tijdloos en dus duurzaam naslagwerk te creëren voor wie zelf met overdracht te maken krijgt of geïnteresseerd is in het proces.

Onze aanpak

Expertise via persoonlijke verhalen met gerichte podcastreeks voor ondernemers en familiebedrijven.

De keuze voor een podcast was snel gemaakt. Het sterk opkomende medium is niet langer alleen populair bij jongvolwassenen, maar bereikt inmiddels ook oudere generaties. Daarenboven biedt het de mogelijkheid om dieper in te gaan op de vraagstukken rondom successie. Zowel korte als lange formats lenen zich immers tot een podcast. Op die manier konden we het thema verbinden aan (de expertise van) Motmans & Partners en hen het thema eigen maken.
 
We opteerden voor Liesbeth Vandenrijt als host. Vanuit haar expertise kan ze de verhalen van gasten immers kaderen in een bredere context en onderbouwen met wetenschappelijke inzichten en haar ervaring als begeleider van successietrajecten. De persoonlijke verhalen van de gasten zorgen voor herkenbaarheid bij het publiek en zorgen er tegelijkertijd voor dat de podcast zijn weg vindt naar een belangrijk segment daarvan: ondernemers.
 
Door te kiezen voor bedrijven uit het Limburgse netwerk zetten we daardoor in de eerste plaats in op een verstering van dat lokale netwerk. Bovendien levert de connectie tussen host en gast – die elkaar vaak al kennen – eerlijke gesprekken op.

Eigen kanalen

Omdat de expertise van Motmans & Partners breed gaat binnen het thema HR, zetten we voor ‘Troonopvolgers’ ook aparte kanalen op op sociale media. Door daar consistent te posten, vergroten we het bereik van de podcast en kunnen we er focussen op kennis rond familiebedrijven.
 
Daarnaast kreeg de podcast een eigen website.

Onze resultaten

Groeiende bewustwording bij het doelpubliek.

Zeker in de Limburgse familiebedrijven zorgt de podcast voor uitwisseling van kennis over successie. Door persoonlijke verhalen te delen in een kader van expertise, kunnen familiale ondernemers en externe CEO’s van elkaar leren. Zo vormt ‘Troonopvolgers’ een aanvulling op de vele netwerken die er voor hen bestaan.
 
De podcast kent bovendien een groeiend publiek, dat sterk geëngageerd is. Meer dan eens wordt Liesbeth Vandenrijt aan de mouw getrokken: “Wanneer komen er weer nieuwe afleveringen?”
 
Bovendien kende de eerste reeks zo’n succes dat we er ook een tweede seizoen aan breidden. Inmiddels schuiven we op naar een consistente podcast die doorheen het hele jaar met regelmaat nieuwe afleveringen zal brengen in plaats van in seizoensvorm.
 
Wie de podcast wil beluisteren, kan dat via zijn favoriete podcastplatformen of via onderstaande QR-code.
Op de hoogte blijven doe je via Instagram, Facebook, LinkedIn en TikTok.
downloads
0 +
views op Youtube
0 +
volgers op Spotify
0
afleveringen
0

Of u bent een ambitieuze
professional die op zoek is naar
bruikbare inzichten.

DSC01264 (1)
Benieuwd hoe een communicatiebureau met technische knowhow uw merk kan laten groeien?

Bij Learnable. beginnen we meteen met meedenken om uw visie te realiseren. Laten we samen ontdekken hoe we uw doelen kunnen bereiken.